Hei 

Tervetuloa seuraamaan minun ja kultaistennoutajieni elämää.

Minulla on ollut melkeinpä koko ikäni koira tai kaksi koiraa.Lapsuudenkodissani oli myös koiria ja vielä kotoa lähdettyäni siellä on ollut koira. Ensimmäiset kultaisetnoutajat minulla olivat 1988 syntyneet sisarukset Misa ja Bella. Tyttärieni ollessa vielä pieniä, olin ilman koiraa seitsemän vuotta, mutta kun tytöt kasvoivat hankin ensimmäisen sijoituskoiran.

Harrastan metsälenkkejä niin poluilla kuin umpimetsässäkin. Osaltaan koirani ovat auttaneet asiaa, että rakastan metsää syvältä sydämmestäni, mutta niin tekevät koiranikin. Niiden rauhallinen leppoisa luonne muuttuu metsään päästyään terhakkaaksi ja energiseksi.Koirani saavat olla vapaana,sillä minä olen niiden laumanjohtaja jota ne seuraavat. Kyllä ne jonkun peuran ja jänisajon ovat tehneet,mutta nopeus on valttia metsäneläjille joten koirani palaavat tovin jälkeen luokseni.

Jo varhain nuorena tyttönä marjastin ja sienestin paljon ja lapsuudenkodin koirani pitivät silloin minulle seuraa metsätaipaleillani. 

Nykyään minulla on siis kaksi kultaistanoutajaa, pian 9 vuotias  Venla sekä 6 1/2 vuotias Donna , joka on Venlan tytär.

Molemmat koirat ovat olleet ensin minulla sijoituskoirina ,mutta saatuaan ensimmäiset pentunsa kasvattajalleen siirtyivät sopimuksen myötä omistukseeni.

Olen aloittanut pienimuotoista kultaistennoutajien kasvatusta. Näitä koiramaisia päivityksiä aion sitten laittaa niin pentusista kuin välillä isommistakin koiristani.

 

Blogin sivussa olevissa tiedoissa on linkki vanhaan blogiini, jota Venlan pentujen synnyttyä päivitin. Nykyään valitettavasti en enää pysty siihen päivittämään. Jos linkki ei jostakin syystä näy niin tässä se uudestaan:

http://ritvankultaiset.vuodatus.net

venla%20ja%20donna.jpg

Donna istumassa ja Venla vieressä.

pentupainia.jpg

Donnan 1.6.2013 syntyneitä pentuja.

donna%20ja%20venla%20portailla.jpg

Tässä kaksikko odottelee lenkille lähtöä.

pennut%20riviss%C3%A4.jpg

Donnan pentuja 2013 kesältä.